AUTO SERWIS GABI

Gaz - Alarmy - Blokady - Immobilizery

Montaż i serwis instalacji gazowych

instalacje LPG - Auto Gaz

 

Montaż i serwis instalacji gazowychMontaż i serwis instalacji gazowych - logo

 

Montaż i serwis instalacji gazowychNasz warsztat samochodowy w Łodzi zajmujemy się montażem i serwisem instalacji gazowych - instalacji LPG oraz serwisem gwarancyjnym i pogwarancyjnych. Długoletnie doświadczenie w tej dziedzinie pomogło nam wyselekcjonować grupę instalacji gazowych, które działają bezawaryjnie przez wiele lat i tysiące kilometrów, co cieszy najbardziej użytkowników instalacji i nas jako gwarantów i serwisantów.

 

Oprócz fachowego montażu auto gazu oferujemy serwis gwarancyjny (24 mc) i pogwarancyjny, przeglądy, wymiany filtrów, regeneracje, naprawy, regulacje.

 

Przed podjęciem decyzji o montażu instalacji gazowej nieodpłatnie doradzamy i podpowiadamy jaki rodzaj instalacji LPG i jaki zbiornik zamontować w samochodzie w zależności od typu silnika, mocy, rocznika i nadwozia.

 

Posiadamy urządzenia do diagnostyki komputerowej sterowników benzynowych i podczas montażu usuwamy defekty pracy silnika na benzynie, które mają znaczący wpływ na poprawną pracę silnika na gazie.

 

Poniżej przedstawiam kilka opisów instalacji gazowych, które można zamontować w naszej firmie:

 

NEVO

 

Instalacje LPG - nevo logo

 

System przystosowany do szerokiej gamy silników samochodowych:3,4,5,6,8 cylindrowych (w układzie 2 sterowników: 10,12,16 cylindrów).Dostępne są wersje do samochodów europejskich, amerykańskich i japońskich.
 
 
Montaż i serwis instalacji gazowychMontaż i serwis instalacji gazowych - system Nevo
 
 

NEVO - nowy polski system sekwencyjnego wtrysku gazu dla silników z pośrednim wtryskiem benzyny
Nowy system sekwencyjnego wtrysku gazu LPG/CNG w fazie lotnej ze sterownikiem NEVO i reduktorami SILVER/GOLD jest zaprojektowany do zastosowania w samochodach posiadających zaawansowane systemy diagnozy układu zasilania benzyną (OBD2, EOBD) - z katalizatorem i sondami lambda zachowując normy emisji spalin (również EURO5).


Prosty interfejs użytkownika oraz prosta konfiguracja i kalibracja systemu.
Duże możliwości systemu pozwalające na ustawienie systemu w zaawansowanych autach i na rozwiązanie trudnych problemów bez konieczności zmian na inną wersję systemu.


Całkowicie nowe mechanizmy zarządzania dawką gazu.


Sercem systemu jest nowy dwurdzeniowy mikrokontroler dla branży motoryzacyjnej.


Aktualizacja oprogramowania sterownika za pomocą oprogramowania na PC.


Tryb automatycznego strojenie systemu.


Mała hermetyczna obudowa.


Nowy Panel kierowcy z wbudowanym sygnalizatorem dziwiękowym i z funkcją automatycznego dostosowywania jasności świecenia diod w zależności od natężenia światła, wyświetlania kodów błędów oraz czasu do przełączania i wieloma innymi użytecznymi funkcjami.


Zaawansowany system diagnostyki dający łatwość serwisowania i rozwiązywania problemów.


Rozbudowany rejestrator.


Adaptacja wg map w całym zakresie obrotów z możliwością douczania.


Automatyczne ustawianie parametrów silnika, czyli Auto-konfiguracja.


Nowa Auto kalibracja zapewniająca całkowite zestrojenie systemu dzięki uwzględnieniu charakterystyk wtryskiwaczy gazowych oraz inteligentnej interpretacji informacji na biegu jałowym.


Korekta na przyspieszanie.


Dodawanie benzyny przy pracy na gazie.

 

 

Rodzina NEVO obejmuje 3 typy sterowników w wersjach 4,6,8 cylindrów:

  • NEVO - nowoczesny sterownik dla silników do 4 cylindrów.(możliwość współpracy z adapterem OBD)
  • NEVO PLUS - funkcjonalny sterownik dedykowany do silników 6, 8 cylindrowych z możliwością obsługi aut specyficznych
  • NEVO PRO - innowacyjny sterownik dla wymagających klientów, z możliwościami pełnego wykorzystania strategii OBD sterownika benzynowego
  
 
Montaż i serwis instalacji gazowych - system NevoInstalacje LPG - system Nevo
 
 
Zestaw może być zaadoptowany do wszelkich silników z wielopunktowym, pośrednim wtryskiem benzyny, zarówno sekwencyjnych jak i pół sekwencyjnych czy „full group” oraz aut z doładowaniem (turbo). Sterownik NEVO optymalnie współpracuje z reduktorami KME Silver / Gold wykonanymi w nowoczesnej technologii CNC.
 
 
 
Samochodowe instalacje gazowe - elementy składowe systemuSamochodowe instalacje gazowe - elementy składowe systemuSamochodowe instalacje gazowe - elementy składowe systemuSamochodowe instalacje gazowe - elementy składowe systemu
 
 
 
Sterownik NEVO  współpracuje z różnymi wtryskiwaczami w zależności od potrzeb np. REG, MAGIC JETT, HANA
2000, VALTEK
 
 
 
Montaż instalacji gazowych - LPG - sterownikiMontaż instalacji gazowych - LPG - sterownikiMontaż instalacji gazowych - LPG - sterownikiMontaż instalacji gazowych - LPG - sterowniki

 

Zastosowano dozowanie gazu bezpośrednio przed zaworem ssącym silnika - tak jak w układach benzynowych, co w praktyce eliminuje możliwość wystąpienia efektu płomienia zwrotnego czyli popularnie mówiąc strzału. Proponowana instalacja gazowa spełnia rygorystyczne normy emisji spalin EURO III / IV/ V oraz normy ONZ E67.01/E110

 

Jako dodatkowe wyposażenie można zastosować EMULATOR POZIOMU PALIWA.

 

W niektórych nowoczesnych samochodach poziom paliwa ustalany jest przy uruchomieniu silnika na podstawie odczytów z czujnika w zbiorniku paliwa, a następnie korygowany jest przez komputer benzynowy na podstawie bieżącego zużycia wynikającego z czasów wtrysku benzyny. W takim przypadku podczas jazdy na gazie, wskaźnik poziomu benzyny w samochodzie pokazuje ubytek paliwa w zbiorniku mimo, że paliwo nie jest zużywane. Dzięki zastosowaniu emulatora EPP-1-12V przy każdym uruchomieniu silnika poziom paliwa będzie przywracany do faktycznego stanu, jaki jest w zbiorniku.

 

 

PEUGEOT 206, 307 , 406 Partner CITROEN C2 C3 C5 Xsara , Xsara Picasso po 2002 r. MERCEDES ML od 2004 r. LEXUS IS200 RX300 OPEL Astra po 2002 r. Vectra po 2002 r. RENAULT Espace po 2002 r. Większość modeli po 2004 r.

 

POBIERZ INSTRUKCJĘ:

PL_Instrukcja_Uzytkownika-1.0.0.pdf

 

 

 

LPG-TECH

 

Instalacje gazowe LPG - lpgtech q

 

 

Instalacje gazowe LPG - lpgtech xInstalacje gazowe LPG - lpgtech z

 

 

TECH-320 OBD to seria sterowników mikroprocesorowych w aluminiowej obudowie na tradycyjnej 56-pinowej wiązce. Sterowniki tej serii przeznaczone są do silników maksymalnie 4/6/8 cylindrowych (w zależności od wersji), możliwe jest również równoległe podłączenie dwóch sterowników, co pozwala na sterowanie dopływem gazu w silnikach 10/12/14/16 cylindrowych.

 

Kompaktowa obudowa o niewielkich wymiarach 190 x 125 x 30 mm pozwala na montaż sterownika w trudno dostępnych miejscach.
Wersja sterowników TECH-320 OBD zawiera wszystkie funkcje i zabezpieczenia standardowych wersji sterowników TECH-320, gwarantując doskonałą jakość i osiągi. Dodatkowo seria TECH-320 OBD komunikuje się z protokołami CAN (11/500; 29/500; 11/250; 29/500), ISO 14230 slow, ISO 14230 fast, ISO 9141.

Do połączenia z instalacją samochodu wykorzystuje się te same przewody niezależnie od wykorzystanego protokołu. Kolejnym atutem jest możliwość wykorzystania sterownika jako skanera OBD, dzięki któremu prócz odczytu korekt i błędów można sprawdzić, udostępniane przez sterownik OBD, parametry pracy pojazdu.


Seria sterowników TECH-320 OBD daje możliwość ustawienia automatycznego kasowania błędów (maksymalnie 8). Sterownik automatyczne usuwa błędy wpisane wcześniej w tabeli. W przypadku wystąpienia innych nieprawidłowości kasowanie się nie odbędzie, aby świecąca lampka check engine powiadomiła kierowcę o konieczności sprawdzenia systemu silnika.


TECH-320 OBD po połączeniu się z systemem diagnozy pojazdu, zbiera mapy wartości korekt czasu wtrysku na benzynie i gazie. Po włączeniu adaptacji OBD system samoczynnie modyfikuje skład mieszanki, aby odchylenia pomiędzy mapami zmniejszyły się do zera, czyli do idealnego ustawienia auta. Funkcja zaawansowanej auto adaptacji gwarantuje bezproblemowe działanie instalacji gazowej, monitorując bieżącą pracę systemu oraz korygując czasy wtrysku gazu.


UWAGA! Sterowniki serii TECH-320 OBD nie obsługują protokołów J1850 PWM i J1850 VPW (grupa CHRYSLER, FORD, GM). Protokoły te można rozpoznać po obecności pinu 2 lub pinów 2 i 10 w gnieździe OBD. Dlatego też do pojazdów z protokołami J1850 PWM i J1850 VPW należy zastosować sterownik TECH-224 lub sterowniki serii TECH-300 z zewnętrznym modułem diagnozy i komunikacji SCANNER TECH-OBD.

 

 

 

Instalacje gazowe LPG - lpgtech aInstalacje gazowe LPG - lpgtech bInstalacje gazowe LPG - lpgtech c

 

 

Listwa wtryskowa TECH-DRAGON jest innowacyjnym, autorskim produktem firmy LPGTECH. Zastosowane w niej boczne zasilanie poszczególnych wtryskiwaczy to najbardziej optymalna konstrukcja systemu zasilania sekwencyjnego wtrysku LPG/CNG. TECH-DRAGON występuje w wariantach 2-, 3- oraz 4-sekcyjnych, co daje duże możliwości dla montażysty pod względem ich doboru oraz rozmieszczenia pod maską pojazdu.


Reduktory stosowane w kompletacjach LPG-TECH

 

 

Instalacje gazowe LPGInstalacje gazowe LPGInstalacje gazowe LPGInstalacje gazowe LPG

 

 

Wspólne funkcje sterowników LPGTECH:

  • Algorytm sterownia TECH – zaawansowany algorytm sterowania gazem eliminujący potrzebę układania mapy mnożnika i dostosowujący sterowanie gazem do najwyższych wymagań nowoczesnych aut
  • Algorytm sterownia Standard – powszechnie stosowany algorytm wtrysku gazu z wielopunktowym mnożnikiem czasu wtrysku gazu
  • Obsługa zapętleń wtryskiwaczy benzynowych i gazowych

Współpraca z silnikami typu VALVETRONIC i silnikami Wankla


Możliwość wysyłania plików oscyloskopu do działu technicznego bezpośrednio z programu konfiguracyjnego LPGTECH GAS SETTING w celu uzyskania pomocy


Możliwość komunikacji poprzez mobliną aplikację sterującą LPGTECH GASDROID


Bezpośrednia współpraca programu konfiguracyjnego LPGTECH GAS SETTING z bezprzewodowym interfejsem komunikacyjnym - BLUETECH


Trójwymiarowe mapy gazowe i benzynowe


Automatyczne wykrywanie typu wtrysku benzynowego


Adaptacja – automatyczny dobór mnożnika na podstawie map czasu wtrysku


Obsługa paliwa LPG i CNG


Emulator wtryskiwaczy benzyny


Automatyczna kalibracja systemu


Automatyczne przełączenie na gaz


Automatyczne przełączenie na benzynę po wyczerpaniu gazu


Automatyczna kalibracja wskaźnika poziomu gazu


Możliwość wprowadzenia korekty po obrotach


Możliwość wprowadzenia korekty po temperaturze reduktora


Możliwość wprowadzenia korekty po temperaturze gazu


Możliwość wprowadzenia korekty po ciśnieniu gazu


Możliwość wprowadzenia korekty przepływu i czasu otwarcia wtryskiwaczy gazowych


Możliwość pobrania sygnału obrotów z czujnika położenia wałka rozrządu.


Możliwość stałego wyłączenia poszczególnych wtryskiwaczy gazowych (Przydane w przypadku awarii któregoś z wtryskiwaczy).


Wizualizacja czasów wtrysków ECU na benzynie i gazie


Wsparcie dla UNICODU – wielojęzykowa aplikacja sterująca


Współpraca z silnikami wolno ssącymi i turbodoładowanymi


Współpraca z różnymi typami sterowania wtryskiem benzyny (Sekwencja, Pół sekwencja, FullGrupa)


Współpraca z wieloma typami wtryskiwaczy gazowych


Współpraca z wieloma typami czujników poziomu gazu


Podgrzewanie wtryskiwaczy gazowych


Możliwość określenia maksymalnego obciążenia silnika na gazie


Funkcja obniżania ciśnienia gazu


Funkcja przypominająca o przeglądzie instalacji gazowej     

                                                            
Funkcja „Szybki start”


Funkcja „Filtr obrotów”


Pełne zabezpieczenie przeciwzwarciowe i przeciążeniowe


Oscyloskop do obserwacji parametrów pracy instalacji


Możliwość awaryjnego uruchamiania silnika na gazie

 

 

 

STAG

 

Instalacje gazowe LPG - system stag x Instalacje gazowe LPG - system stag y

 

 

KOMPAKTOWY STAG4 PLUS

Najmniejsza obudowa-największe możliwości w swojej klasie.
Zminiaturyzowany mikroprocesorowy sterownik sekwencyjnego wtrysku gazu STAG-4 Plus.

 

Zminiaturyzowany mikroprocesorowy sterownik

Zminiaturyzowany mikroprocesorowy sterownik sekwencyjnego wtrysku gazu STAG-4 Plus, powstał na bazie sprawdzonego i niezawodnego układu STAG-300 Plus. Zmodernizowany sterownik wyposażony jest w unowocześnione oprogramowanie z dodatkową mapą graficzną 3D, umożliwiającą precyzyjną regulację wtrysku gazu w zależności od prędkości obrotowej silnika.

 

Urządzenie posiada opcję dodatkowej ręcznej korekty parametrów pracy, w zależności od temperatury wtryskiwanego gazu oraz możliwość podgrzewania wtryskiwaczy gazowych. Rozszerzenie oprogramowania sterownika o dodatkowe funkcje precyzyjnego dawkowania wtrysku gazu sprawia, że samochody z instalacją opartą na sterowniku STAG-4 Plus, spełniają normy emisji spalin Euro 5.

 

Sterownik jest przeznaczony do wszystkich samochodów wyposażonych w silniki benzynowe o liczbie cylindrów od 1 do 4, w tym: system dolotowy bez przepustnicy Valvetronic (stosowany np. w BMW), turbo, sekwencyjny i pół sekwencyjny wtrysk benzyny oraz full group. Wbudowany w sterowniku emulator wtryskiwaczy benzyny jest zakończony wtyczką typu Europa/Bosch. STAG-4 Plus współpracuje z programem AcGasSynchro.

 

Zaawansowana technologia wykonania wyrobu jest gwarancją niezawodności STAG-4 Plus.

 

Budowa:

• Aluminiowa, całkowicie wodoszczelna obudowa.

• Wbudowany sekwencyjny emulator wtrysku benzyny.Funkcje użytkowe
• Utrzymanie kluczowych parametrów pracy silnika: moc, moment obrotowy na poziomie identycznym jak przy zasilaniu benzyną.
• Automatyczne przejście na zasilanie gazowe.
• Niezauważalny moment przełączania na zasilanie gazowe.
• Automatyczne przełączanie na benzynę w przypadku braku gazu.
• Spełnione wymagania normy emisji spalin Euro 5.
• Precyzyjne dawkowanie gazu w zależności od prędkości obrotowej silnika.
• Umożliwienie pracy na gazie w całym zakresie obciążeń silnika.
• Przypomnienie o przeglądzie instalacji gazowej.Nowe funkcje sterownika• Korekcja ciśnienia reduktora przy cut-off.
• Podgrzewanie wtryskiwaczy przy temperaturze reduktora ≤ 10 °C.
• Kontrola podgrzewania wtryskiwaczy gazowych (zminimalizowane pojawianie się błędu ECU silnika -„check engine”).• Możliwość pobierania sygnału obrotów z czujnika położenia wałka rozrządu.
• Rozszerzona lista wyboru wtryskiwaczy gazowych (HANA 2000) i czujników temperatury gazu (REG, RAIL, SL).
• Dodatkowy sygnał dźwiękowy, informujący o uruchomieniu silnika w trybie awaryjnym.
• Możliwość ustawienia maksymalnej liczby uruchomień w trybie awaryjnym.Funkcje oprogramowania• Mapa graficzna 3D - korekcja od obrotów silnika: wizualizacja graficzna i cyfrowa.
• Dokładny podgląd parametrów pracy na oscyloskopie.
• Ustawianie progów odcinania dotrysków.
• Możliwość podgrzewania wtryskiwaczy gazowych.
• Filtr sygnałów obrotów silnika.
• Typ silnika standard i turbo.
• Nowa opcja „Typ sterowania wtrysku” – pozwalająca na zastosowanie wtryskiwaczy typu np. Valtek 3 ohm w silnikach ze sterowaniem full group.
• Zubożanie Mazda.
• Możliwość ręcznej korekty parametrów pracy.
• Dodatkowa korekcja wtryskiwaczy gazowych.

 

 

 

 

STAG 4 QBOX PLUS

Instalacje gazowe LPG - system STAG Instalacje gazowe LPG - system STAG

 

Sterownik sekwencyjnego wtrysku gazu STAG-4 QBOX PLUS przeznaczony jest do pojazdów z 4-cylindrowymi silnikami z pośrednim wtryskiem paliwa. Urządzenie posiada wszystkie funkcje sprawdzonych sterowników z rodziny STAG-4 i STAG-300, dzięki czemu gwarantuje uniwersalność i wysoką jakość. Nowy sterownik wyposażony został w zintegrowany adapter OBD oraz zoptymalizowany mechanizm auto adaptacji ISA2.

Udoskonalona Auto adaptacja ISA2 zapewnia:
dedykowaną mapę korekcji ISA2 niezależną od korekcji obrotów czasów wtrysku, precyzyjne zbieranie wzorcowej mapy czasów wtrysku benzyny z dokładnością do 1kPa, z uwzględnieniem stanu rozgrzania silnika. Dokładne rozpoznawanie trybów  zamkniętej i otwartej pętli w pracy silnika.

Ponadto łączy klasyczne podejście korekcji dawki gazu według wzorcowej mapy czasów wtrysku benzyny z wykorzystaniem informacji uzyskiwanych z pokładowych systemów diagnostyki samochodowej OBD, dzięki czemu jeszcze dokładniej reaguje na zmiany właściwości komponentów mechanicznych instalacji oraz zmiany w strategii dawkowania paliwa przez sterownik benzynowy w czasie eksploatacji systemu.

Zalety urządzenia:

  •  nowa auto adaptacja ISA2,
  •  zintegrowany Adapter OBD,
  •  obsługa interfejsu CAN oraz K-LINE zgodne z OBD2/EOBD,
  •  rozbudowana opcja czytnika OBD*,
  •  współpraca z 3-przewodową centralką LED 401,
  •  nowoczesna konstrukcja,
  • platforma sprzętowa oparta o 32-bitowy mikroprocesor dedykowany do rozwiązań samochodowych (automotive),
  •  szeroki zakres dopuszczalnej temperatury pracy (-40°C +125°C).


*Rozbudowana opcja czytnika OBD umożliwia podgląd dowolnych parametrów dostępnych przez pokładowy system diagnostyki pojazdu OBD2/EOBD (np. szerokopasmowa sonda lambda, przepływomierz, korekcje krótko i długoterminowe itp.) oraz odczyt i kasowanie usterek zarejestrowanych i oczekujących.

 

 

 

Instalacje gazowe LPG - system STAG Instalacje gazowe LPG - system STAGInstalacje gazowe LPG - system STAGInstalacje gazowe LPG - system STAGe

Reduktory najczęściej używane w kompletacji STAG

TOMASETTO AT09 , ZAVOLI ZETA S/N , AC R01

Instalacje gazowe LPG - system STAGInstalacje gazowe LPG - system STAGInstalacje gazowe LPG - system STAGInstalacje gazowe LPG - system STAG  



INSTALACJE MIKSEROWE ZE STEROWANIEM KOMPUTEROWYM

Auto gaz - instalacje gazowe mikserowe ze sterowaniem komputerowym - Bingo S


       
Sterownik BINGO-S służy do kontroli i bieżącego optymalizowania składu mieszanki gazu i powietrza na podstawie wskazań sondy Lambda, TPS (czujnik położenia przepustnicy), RPM (obroty silnika).Zapewnia to również ochronę układu katalizatora. Zawiera 4 lub 6 kanałowy emulator wtryskiwaczy z przeznaczeniem do silników z wielopunktowym wtryskiem paliwa. Panel sterujący umieszczony w kabinie kierowcy umożliwia przełączanie benzyna –gaz i obserwacje poziomu gazu w zbiorniku przy pomocy 5 diod LED.System współpracuje z sondą temperatury (opcja) dzięki czemu przełączenie silnika na gaz następuje dopiero wtedy gdy osiągnie właściwą temperaturę. W kompletacji najczęściej występują z reduktorem LOVATO lub LANDIRENZO SE 81

 

Auto gaz - instalacje gazowe mikserowe ze sterowaniem komputerowym - Bingo M


 
Lambda system sterownik BINGO-M służy do kontroli i bieżącego optymalizowania składu mieszanki gazu i powietrza na podstawie wskazań sondy Lambda, TPS (czujnik położenia przepustnicy), RPM (obroty silnika).Zapewnia to również ochronę układu katalizatora. Zawiera 1 kanałowy emulator i jest przeznaczony do silników z jednopunktowym wtryskiem paliwa. Panel sterujący umieszczony w kabinie kierowcy umożliwia przełączanie benzyna –gaz i obserwacje diod LED które informują o rodzaju pracy i rezerwie gazu. System współpracuje z sondą temperatury (opcja) dzięki czemu przełączenie silnika na gaz następuje dopiero wtedy gdy osiągnie właściwą temperaturę. W kompletacji najczęściej występują z reduktorem LOVATO lub LANDIRENZO SE 81.

 

Instalacje gazowe LPG
Instalacje gazowe LPG

Nasz warsztat samochodowy montuje także haki holownicze. Montujemy haki holownicze niemieckiej firmy Brink oraz firmy firmy AUTO HAK. Zobacz także montowane przez nas blokady biegów.

 

 


 

 

Auto-Gaz

Instalacje gazowe LPG

Montujemy instalacje gazowe.

 

Alarmy

Instalacje gazowe LPG

Zakładamy auto-alarmy w samochodach.

 

Blokady

Instalacje gazowe LPG

Instalujemy blokady biegów i zapłonu.

 

Haki Holownicze

Zakładamy haki holownicze

 

Wulkanizacja

Naprawiamy i wymieniamy opony.

 

Klimatyzacja

Czyszczenie i serwis klimatyzacji.

 

Elektromechanika

Naprawiamy elektrykę.

 

Wymiana Oleju

Wymieniamy olej oraz płyny chłodnicze i hamulcowe.